La Direcció General de Política Lingüística ha llençat una campanya de sensibilització per promoure l’ús del català entre els joves que creen continguts a YouTube, Instagram, TikTok i altres xarxes socials. L’eslògan de la campanya és “A la xarxa, peta-ho en català” i l’etiqueta per fer-ne difusió, #JoHoPetoEnCat.
L’acció s’adreça principalment a joves que utilitzen el català de manera habitual, però, en canvi, no solen fer-ho quan creen continguts a la xarxa. S’estendrà en publicacions digitals adreçades a aquest públic objectiu i se’n pot veure un recull al web de Llengua Catalana.
“A la xarxa, peta-ho en català” forma part del programa de la Direcció General de Política Lingüística per fomentar la creació de continguts a la xarxa en la línia de l’estudi ‘Català, youtubers i instagramers. Un punt de partida per promoure l’ús de la llengua’, elaborat pel Centre Universitari de Recerca en Sociolingüística i Comunicació de la Universitat de Barcelona, per encàrrec de la Direcció General de Política Lingüística.
El programa també inclou altres iniciatives com el suport econòmic a plataformes impulsades per creadors de contingut a la xarxa, com Canal Malaia, a plataformes que afavoreixen el finançament de projectes de creació a la xarxa com Aixeta, a accions orientades a consolidar i fer visible un sistema de referents a projectes d’influenciadors socials en català.
Leave a Reply