Política Lingüística impulsa l’ús del català entre els joves a les xarxes socials

with No hi ha comentaris

La Direcció General de Política Lingüística ha llençat una campanya de sensibilització per promoure l’ús del català entre els joves que creen continguts a YouTube, Instagram, TikTok i altres xarxes socials. L’eslògan de la campanya és “A la xarxa, peta-ho en català” i l’etiqueta per fer-ne difusió, #JoHoPetoEnCat.

 

L’acció s’adreça principalment a joves que utilitzen el català de manera habitual, però, en canvi, no solen fer-ho quan creen continguts a la xarxa. S’estendrà en publicacions digitals adreçades a aquest públic objectiu i se’n pot veure un recull al web de Llengua Catalana.

A la xarxa, peta-ho en català” forma part del programa de la Direcció General de Política Lingüística per fomentar la creació de continguts a la xarxa en la línia de l’estudi ‘Català, youtubers i instagramers. Un punt de partida per promoure l’ús de la llengua’, elaborat pel Centre Universitari de Recerca en Sociolingüística i Comunicació de la Universitat de Barcelona, per encàrrec de la Direcció General de Política Lingüística.

El programa també inclou altres iniciatives com el suport econòmic a plataformes impulsades per creadors de contingut a la xarxa, com Canal Malaia, a plataformes que afavoreixen el finançament de projectes de creació a la xarxa com Aixeta, a accions orientades a consolidar i fer visible un sistema de referents a projectes d’influenciadors socials en català.

 

 

 

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.