Mataró Cultural parla amb el músic mataroní Gerard Nieto. Tota una vida al piano

with No hi ha comentaris

A l’entrevista, Nieto ens explicarà com va començar en el món de la música amb cinc anys. Posteriorment, va estudiar piano clàssic, però va ser escoltant molta música que va aprendre música moderna i jazz.

 

Nieto va obtenir el Títol Superior en Jazz per l’Escola Superior de Música de Catalunya, i el Grau Superior de Piano pel Conservatori del Liceu de Barcelona. A més, és Diplomat en Magisteri Musical per la Universitat Autònoma de Barcelona.

El nostre personatge d’avui és pianista de l’orquestra de jazz La Vella Dixieland des de l’any 2001. També és pianista i director de la Big Band Jazz Maresme. Col·labora habitualment amb destacats artistes de jazz nacionals i internacionals: Scott Hamilton, Charmin Michelle, Harry Allen, Grant Stewart, Leroy Jones, Wendell Brunious, Ken Peplowsky, Bob Sands, Toni Solà, Josep Maria Farràs, Dani Alonso i Marian Barahona, entre d’altres. També ha treballat amb Kathy Autrey, Jesse Davis, Monica Green, Txell Sust, Susana Sheiman, Randy Greer, Raynald Colom, David Pastor…

A més del piano, Nieto toca la guitarra elèctrica, la trompeta i la tuba. Va començar el seu camí professional com a músic al voltant de 1995, després d’entrar a formar part de l’orquestra de jazz La Vella Dixieland.

Ens explica que quan tenia cinc anys la seva mare al va portar a una escola de música. Els companys ho van anar deixant, però ell va continuar fent piano clàssic. El darrer any el va fer al Conservatori del Liceu. Després va continuar la seva formació per poder per tal de poder ser professor de música.

Quan parla de projectes com la Big Band Jazz Maresme desprèn molta il·lusió. Deixa clar que és un projecte local amb vocació pública.

No pot faltar la referència a la situació del sector a causa de la pandèmia. Comenta que moltes sales han hagut de tancar davant la impossibilitat de seguir. Ara l’esperança està posada amb les ganes de tornar que demostra tenir el públic. En el seu cas, la formació li permet tirar endavant, però en vint anys de músic professional la situació del sector ha empitjorat.

Pel que fa a com es troba Mataró musicalment, no és massa optimista. Per a Gerard Nieto, tot i que hi ha molts i bons músics, la ciutat no exerceix la seva capitalitat. Troba a faltar un auditori i a l’escola municipal de música li costa molt tirar endavant.

Afirma que la participació dels artistes locals en les noves iniciatives es fa gairebé per militància. Valora molt positivament a les persones que tiren endavant aquests projectes. També dona molta importància a la feina que es fa des de les Cases de la Música, un projecte sorgit des de Mataró.

No us perdeu l’entrevista als nostres canals.

 

Aquí pots escoltar el programa sencer.

 

 

 

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.